you're reading...
Uncategorized

Pepsi copies Coca-Cola by increasing their prices…

Coca-cola was strongly criticized because of their price increase of € 0,36 for their new packaging. They tried to cover up the price increase by introducing a promotion where clients payed for 3 instead of 4. Half a year later after the change in pricing Coca-Cola announced that revenue increased.


Quietly Pepsi does the same: the new price of € 1,19 per bottle is a price increase of 34% compared to the former price of € 0,89.

Coca-Cola kreeg in januari vorig jaar een storm van kritiek over zich heen wegens de prijsverhoging van € 0,36 voor een nieuwe verpakking. Door een 4-halen-3-betalen constructie toe te passen werd nog wel geprobeerd het prijsverschil minder transparant te maken. Terwijl Coca-Cola steeds opnieuw mocht uitleggen wat nu precies de voordelen van die nieuwe fles voor de klant waren, dat is overigens nog steeds onduidelijk, bleef Pepsi qua prijs gewoon op € 0,89 zitten.

Een half jaar na de introductie liet Coca-Cola weten dat de omzet was gestegen met de invoering van de nieuwe fles. Maar dat is niet gek natuurlijk, met zo’n forse prijsstijging.
Heel stilletjes voert Pepsi nu dezelfde flessentruc uit : ook met een nieuwe prijs van € 1,19 per fles. Of een prijsverhoging van bijna 34% ten opzicht van de € 0,89 die het was.

Source: molblog

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: