you're reading...
Uncategorized

Competition of Ryanair is supressing their ticket rates

Ryanair, the largest price fighter in European aviation had a year of record. Profit and revenue increased by 1/3 ! Besides Ryanair profited from an increase of 7% in ticket rates, surcharges to check-in with priority and luggage handling were the main reasons of the average rate increase.

But this year prices are under pressure. Ryanair had to lower their rates to achieve their goal of 22% growth in passengers. Because of this; the growth in profit is only 5% for this year. In the third quarter their is even the possibility to have a loss, which is new for Ryanair.

Ryanair, de grootste prijsvechter in de Europese luchtvaart, heeft een recordjaar achter de rug. Winst én omzet namen liefst met een derde toe ! Daarbij profiteerde Ryanair van 7% (!) hogere ticketprijzen, extra toeslagen voor inchecken met voorrang én extra heffingen van bvb. €12 ipv €6 voor het verwerken van bagage.


Maar dit jaar staan de prijzen onder druk. Ryanair moest de tarieven naar beneden aanpassen om hun groeidoelstelling van 22% meer passagiers te kunnen realiseren. Daardoor bleef de winstgroei steken op 5%. In het derde kwartaal van dit jaar dreigt zelfs verlies, een novum voor Ryanair. Bovendien verzwakt de markt, vooral in Groot-Britannië, waar de rentedruk toeneemt en de kooplust afneemt.

Alle prijsvechters hebben momenteel last van de situatie. De grootste, Ryanair, Easyjet en Air Berlin, hebben in april allemaal minder passagiers vervoerd. Bij Ryanair zakte de bezetting met één procent tot 82%, terwijl de maatschappij net weer 27 nieuwe Boeings 737-800 toestellen heeft besteld. Toch is Ryanair optimistisch en houdt de doelstellingen voor 2012 vast. Dan wil men twee keer meer verdienen dan vandaag het geval is.

Toch verdienen prijsvechters goed : de winstmarge van Ryanair ligt op bijna 20%, van Easy-Jet op 8. De overige sectorleden in IATA verenigd moeten het met gemiddeld 2% stellen, ook al zijn ook daar beterverdieners.

Bron : Financieel Dagblad

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: