you're reading...
Uncategorized

Flexible ticket prices for musea, amusement parks and zoos

The online ticketservice Mr.Ticket introduces flexible ticketprices for musea, amusement parks and zoos. On calm days, tickets are sold much cheaper with help of the internet. In the U.S.A this system is in use already since quite some time, and out of research is shown that the occupancy increased, so revenue of the participating amusement parks increased as well.

De online ticketservice Mr.Ticket introduceert flexibele ticketprijzen voor musea, attractieparken en dierentuinen. Op rustige dagen zijn toegangskaarten voor de ongeveer zestig aangesloten attracties goedkoper via internet dan aan de kassa bij het park. Volgens een woordvoerder van Mr.Ticket zijn de parken erg enthousiast over de nieuwe aanpak. In de Verenigde Staten wordt al langer gewerkt met flexibele toegangsprijzen. Daar is al uit onderzoek gebleken dat de bezettingsgraad toeneemt, waardoor de opbrengst van de pretparken stijgt.

Bron: http://www.eventplanner.be/

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: