you're reading...
Uncategorized

Dutchmen and price perception…

In the Netherlands, the retailers do not work often with their prices and their price image in a strategical manner, says Marc van der Goot, partner at OC&C.

The Dutch consumer has a wrong view of the factual prices. The price perception in countries such as Germany, the U.K. and France is much better. This perception difference has many reasons: “In Germany there are many branches that exist of 20 to 40% out of discounters, with a better price perception as result.

In Nederland wordt door retailers weinig strategisch met prijs en prijsimago
gewerkt”, zegt Marc van der Goot, partner bij OC&C.
OC&C onderzocht onlangs de feitelijke en vermeende prijsniveaus voor een
groot aantal retailers in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten, het Verenigd
Koninkrijk en Nederland. “De Nederlandse consument heeft een slecht beeld van
de feitelijke prijzen”, luidt een opvallende conclusie uit het onderzoek. De prijsperceptie
in landen als Duitsland, Engeland en Frankrijk is veel beter. Dit verschil
kent verschillende oorzaken: “In Duitsland bestaan veel branches voor 20 tot
40% uit discounters, met een betere prijsperceptie als gevolg, en in Frankrijk
geven de winkellocaties aan de rand van de stad (bijvoorbeeld de hypermarché)
de prijsperceptie een goede houvast.” In Nederland is het prijzenlandschap
veel diffuser.


Bron : Hans van Scheerdijk – Retail Actueel

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: