you're reading...
Uncategorized

Food companies are unreasonably increasing prices

Some food companies are using the opportunity, the increased prices of raw materials, to increase their prices more than necessary. That turns out to be the conclusion of the Vlerick Leuven Gent Management School. One third of the food producers says that the price increases is too high compared to the price increase of raw material.

Sommige voedingsbedrijven profiteren van de stijgende grondstofprijzen om hun prijzen teveel op te trekken. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlerick Leuven Gent Management School. Eén op drie fabrikanten geeft toe dat de prijsstijgingen van voeding te hoog zijn in verhouding tot de stijging van de grondstofprijzen. Bij multinationals is dit zelfs 55 procent, bij de supermarktketens 67 procent. Slechts 24 procent verwacht dat de verkoopsprijzen opnieuw gaan dalen, als de grondstofprijzen opnieuw gaan dalen. Bij de fabrikanten is dat 33 procent.

Source : Trends

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: