you're reading...
Uncategorized

Credit crisis: consumers compare prices more often

Source: Tijdschrift voor Marketing – jan 2009

The consumer checks for the lowest price on price comparison sites more than before, in these times of credit crisis.
The comparison site Prijsvergelijk.nl counted 25% more visitors in these months of credit crisis, as said by Prijsvergelijk.nl itself.
But it’s not the only site that detects a visitor’s growth. The trend is also visible on other comparison sites. The expectations are that the number of visitors will keep on growing during the economical recession. An important cause for the growth is the fact that consumers are more price-conscious in uncertain times.
Fast growers on comparison sites are household appliances s.a. refrigerators and coffee machines, which have gone up by 15 %. Since the crisis, comparing luxury goods s.a. lcd-televisions increased by more than 10% (compared with the months before the economical recession). According to Prijsvergelijk.nl, the growth of comparing lcd-televisions is especially due to the fact that people replace their traditional television with a space saving lcd-television with better image quality.
Recent studies by the Research Agency Jungle Minds show that the online search for holidays has also increased enormously with over 30%.


Kredietcrisis: consumenten vergelijken vaker prijzen

De kredietcrisis zorgt ervoor dat consumenten nog meer op vergelijkingsites checken waar ze een product voor de laagste prijs kunnen krijgen.Vergelijkingssite Prijsvergelijk.nl heeft op dit moment 25 procent meer bezoekers dan in de maanden voor de kredietcrisis, zo meldt Prijsvergelijk.nl zelf. Maar deze site is niet de enige die de bezoekersaantallen ziet stijgen. De trend is ook te zien bij andere vergelijkingssites. Naar verwachting zal het aantal bezoekers tijdens de economische recessie verder blijven stijgen. Een belangrijke oorzaak van de stijging ligt in het feit dat consumenten prijsbewuster worden in onzekere tijden. Grote stijgers op het gebied van vergelijking zijn huishoudelijke artikelen zoals koelkasten en koffieapparaten, die een stijging laten zien van 15 procent. Ook prijzen van luxe goederen zoals lcd-televisies worden ruim 10 procent meer vergeleken dan in de maanden voor de economische recessie. De stijging van het aantal vergelijkingen van lcd-televisies ligt vooral in het feit dat mensen nog steeds hun traditionele televisie vervangen door een ruimtebesparende lcd-televisie met een betere beeldkwaliteit, meent Prijsvergelijk.nl. Ook het online zoeken naar vakanties blijkt sterk toegenomen, dit blijkt uit recent onderzoek van het onderzoeksbureau Jungle Minds, welke een stijging van meer dan 30 procent rapporteerde.
Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: